Jag lider själv av akne och har gjort i ca 2 år! Jag får receptbelagda medel och jag skulle verkligen tipsa om att gå till närmsta hudterapeut för du kommer förmodligen få bättre hjälp där!

För dig med akne är det väldigt viktigt att alltid ha ren hy! Dvs inga bakterier i ansiktet! Det rekommenderas att man ska tvätta ansiktet 1-2ggr per dag och skrubba huden 2 ggr i veckan! Detta gör du inte för att torka ut hyn, utan för att göra RENT den!

Sen skulle jag ta några droppar teatree-oil på mina största finnar! Tea tre oil är väldigt bra för att det rensar bort bakterier på djupet!  Det finns att köpa på bl.a Apoteket, apotek.se och Thebodyshop. Borde kosta Max 100kr för en liten flaska med bra kvalitet!

Alla hudtyper behöver även återfuktning! Om du inte tar fuktkräm i ansiktet kommer ansiktet att producera mer olja som leder till igentäppta porer och sedan en finne! Det är väldigt viktigt att du vet just vilken hudtyp du har så att du använder de rätta produkterna för din hy! Du får absolut inte ta body lotion i ansiktet eftersom att det innehåller för stora molekyler för porerna i ditt ansikte! Den är anpassad för kroppen och har förmodligen parfym och alkohol i sig också vilket försämrar allting 100ggr mer!

Kläm aldrig dina finnar! Du får bara föer finnar då! 

Dethär kan vara anledningen till din akne, ta hänsyn till att detta inte måste vara anledningen!

Det var allt för denhär gången! Om ni vill att jag ska berätta mer om just denhär ämnet får ni gärna lämna en kommentar! Hoppas att de här tipsen hjälper och syns vi någon annan gång hoppas jag att du har kollat upp vilken hudtyp du har! Hejdåå❤️
acne, ansikte, bli av med finnar, finnar, porer, teaterpolitik, teatree oil,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej